Projekbeskrivelse

Kunde: Aalborg Kommune
SÆT FARTEN NED!
Der er fart på ude på villavejene. For meget, hvis man spørger borgerne i Aalborg Kommune. I kampagnen “Sæt farten ned” arbejdede vi derfor med spørgsmålet: “Hvordan får vi voksne til at lette foden på speederen?”
Vores svar var: Politi og børn.
Fra børn skal man høre sandheden
I kampagnen har vi kastet os i ud at arbejde med et særligt kompliceret og metodisk greb: “nuttethed”. Det har vi gjort i forskellige formater og i to forskellige spor.
Børn har en særlig evne til at prikke til vores dårlige samvittighed. Derfor har vi valgt at fremhæve rigtige børn, med rigtige meninger og rigtige bekymringer. Det har vi gjort på plakater i trafikken og på sociale medier i form af stills, film og animationer.
En kommunikativ atombombe!
Vi eksperimenterede også med en stærk kombination af vores bedste kort: Politiet og børn. Victor på 8 år fik lov at være færdselsbetjent for en dag, køre patrulje, holde øje med bilernes fart og udskrive en fartbøde til sin lærer. Dagen blev fulgt af et filmhold, og produktet blev en mini-dokumentarserie på fire afsnit til sociale medier og Aalborg Kommunes hjemmeside.
3 hurtige
Lancering:
2021
Opgave:
Udvikling af kreativt koncept, workshop, film, SoMe content, direct mails, plakater og annoncering på sociale medier.
Projektleder:
Jeanett Kaare

